gaijp

Turisterne ønsker at rejse mere bæredygtigt, mener organisationen bag nyt miljømærke

HORESTA har lanceret miljømærket Green Attractions, som blandt andet uddeles til museer og forlystelsesparker.

Mange vil formentlig ikke umiddelbart tænke på klima- og miljøbelastning, når de tager en tur i forlystelsespark eller på museum. Det vil HORESTA dog lave om på, skriver Jyllands-Posten. HORESTA har lanceret et nyt miljømærke, Green Attraction, henvendt til attraktioner i turismeerhvervet, såsom museer og forlystelser.

Ifølge miljøchef hos HORESTA Mikal Holt Jensen har mærket to formål. Det handler om at guide gæsterne til at finde frem til de steder, der gør en bæredygtig indsats, og så handler det også om at hjælpe attraktionerne med den grønne omstilling

”Vi hører jo blandt andre fra medarbejderne på Kunsten i Aalborg, at de ønsker at gøre en ekstra indsats. Og det har de bestemt også gjort, men nogle gange kan det være lidt svært at vide, hvad man præcist kan gøre. Der hjælper mærket med at give nogle helt konkrete kriterier, som man kan arbejde med,” siger Mikal Holt Jensen.

Læs hele historien her.