Danske attraktioner får deres eget miljømærke
Mærket skal gøre det lettere for forbrugerne at vælge de bæredygtige attraktioner
167 af danske hoteller er mærket med Green Key og markerer dermed, at de arbejder målrettet på at bidrage til grøn bæredygtighed.
Nu får Green Key et søstermærke, der er målrettet alle landets turistattraktioner som for eksempel forlystelser, museer og zoologiske anlæg. Mærket hedder Green Attraction, og det bliver lanceret ved et event den 29. august på Experimentarium nord for København.
”Mærket skal gøre det lettere for forbrugerne at vælge de bæredygtige attraktioner. Samtidig ved vi af erfaring, at de grønne mærkningsordninger er gode redskaber for virksomhederne til hele tiden at sætte sig nye, grønne mål”, siger Mikal Holt Jensen, der er miljøchef i HORESTA og derigennem sekretariatschef for både Green Key, Green Restaurant, Green Tourism Organization og nu også Green Attraction.
Bag arbejdet og lanceringen med Green Attraction står Organisationen Danske Museer (ODM), Videnspædagogiske Aktivitetscentre (VPAC), Danish Association of Zoos and Aquaria (DAZA), Foreningen af Forlystelsesparker i Danmark (FFD) og HORESTA med støtte fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse.
Ved lanceringen vil der både være inspirerende indlæg og taler, overrækkelse af Green Attraction til de første attraktioner i Danmark - og naturligvis bobler.
https://www.greenattraction.dk/om-green-attraction/
HVOR
Experimentarium
Tuborg Havnevej 7
2900 Hellerup.
HVORNÅR
Mandag den 29. august 2022
Kl. 14.00 - 16.00
TILMELD DIG